É o réxime, non o goberno

O PSOE acaba de voltar ao goberno do Estado despois dunha moción de censura que inaugura un período transitorio no cada vez máis inestábel rexime español. A pesar do evidente debilitamento do bipartidismo, de momento o sistema é quen de continuar a oscilar entre as dúas caras que se foron alternando nas últimas décadas e que aplicaron políticas moi similares no substancial.

É evidente que existe certa expectativa social co novo goberno e que non é posíbel ser indiferente á percepción en amplos sectores de, cando menos, certo alivio á hora de retirar do goberno a un PP que representa a corrupción institucionalizada a todos os níveis. Porén, a lóxica do “mal menor” non debe levarnos a acompañar falsas expectativas a respecto das necesarias mudanzas de fondo que en ningún caso van ter lugar da man deste goberno acabado de entrar.

Non está de máis lembrar novamente que cousa é o PSOE e cal foi o seu papel xa desde a transición, na hora de apuntalar o rexime, e como durante os seus sucesivos gobernos ou sendo cómplice do Partido Popular, aplicou algunhas das máis duras e regresivas medidas contra os dereitos sociais e laborais e as liberdades públicas (Lei mordaza, reformas laborais e das pensións, recortes en educación, recortes en saúde, etc.). 

Tampouco a retórica coa que Pedro Sánchez voltou o ano pasado ao liderado do partido pode ocultar a súa traxectoria, mesmo xa desde antes do goberno Rajoy, cando apoiou a reforma da Constitución Española  que prioriza o pago da débeda coa banca fronte ao gasto social. Máis recentemente puidemos constatar o seu pleno aliñamento no bloque do 155, lexitimando a brutal represión policial e xudicial que deixou presas políticas, exiliadas e numerosas causas xudiciais abertas contra o proceso independentista catalán. Nesta liña, só dúas semanas antes de ser investido, defendía a necesidade de reformar o código penal para actualizar os supostos do delito de rebelión e poder perseguir máis eficazmente procesos de liberación nacional. Isto deixa claro cal será a liña que seguirá no tratamento do que demostrou ser o elo máis feble do rexime: a cuestión nacional.

A configuración do novo goberno ilustra, nalgunhas das súas principais figuras,  cales son as expectativas reais que podemos ter: o Ministerio de Interior está rexido por Grande-Marlasca, un xuiz cómplice de torturas e moi significativo da represión sofrida polo independentismo basco no seu ciclo máis duro de ilegalizacións e detencións masivas. O Ministerio de Exteriores está rexido por Josep Borrel, unha persoa que evidencia a pertenza do PSOE á oligarquía e que nos últimos anos foi reivindicado pola extrema dereita unionista polo seu furibundo españolismo e a súa postura contra o independentismo. A Ministra de Economía, Nadia Calviño,  é unha funcionaria da Unión Europea que representa de forma impecábel o cumprimento estrito da ortodoxia neoliberal imposta por esta institución. Por non falar da fugaz fichaxe do xornalista de prensa rosa e de dubidoso pasado fiscal, Màxim Huerta como Ministro de Cultura.

O do partido de Pedro Sánchez é un goberno fraco e probabelmente breve que, aos poucos días de chegar ao goberno xa se destapou como “vendedor de fume” cando recoñeceu que non derrogará as regresivas medidas  decretadas e levadas adiante xa no pasado e que, ademais, terá que gobernar cos orzamentos aprobados polo PP. Por iso, parece previsíbel que o novo goberno se limite a aplicar certas medidas cosméticas que lle permitan gañar folgos nas enquisas e enfrontar a próxima convocatoria electoral con máis garantías fronte ao ascenso do partido de Albert Rivera, mais que non afecten nada no fundamental, nomeadamente o cerne das principais  contrarreformas dos últimos anos no campo laboral, social ou das liberdades públicas.

Fronte a esta nova operación de relexitimación do rexime, cómpre articular unha resposta á altura por parte do soberanismo e das clases populares. Será chave sincronizar os esforzos das diferentes organizacións do movemento nacionalista e seguir a acumular forzas en favor dunha alternativa de ruptura democrática e en favor da recuperación de dereitos roubados nos últimos anos. É preciso manter nas nosas axendas a idea de traballar de novo co horizonte da folga xeral na Galiza, unindo loitas en todas as frontes, vencellando as diversas iniciativas populares a un proxecto de superación no marco actual.

Aínda coas dificultades derivadas do feito de que o soberanismo galego non conta cunha voz propia nas institucións parlamentarias estatais, cómpre tamén avanzar na coordenación co resto dos pobos do Estado para golpear de forma máis eficiente e contundente. Nun momento no que fica claro que os movementos independentistas son o maior e único factor que pode pór en cuestión a andamiaxe construída no ano 78, debemos aproveitar a fenda aberta polo proceso catalán e afondar nela, afortalando as nosas ferramentas sociais e políticas para o proceso de emancipación nacional. O papel do nacionalismo galego nesta conxuntura non pode limitarse a reclamar un mellor reparto das migallas, unha nova redistribución de recursos e competencias ou a demandar  unha descentralización formal que xa demostrou ter nulo percorrido, senón cuestionar a esencia do sistema do poder no estado español.

A crise social, nacional e de lexitimación democrática do sistema seguirá vixente, e o noso papel é evidenciala en todas as frontes formulando alternativas superadoras. Enfrontándonos a quen pretenda reservarnos un papel similar ao da esquerda española ou ao dalgunhas forzas teoricamente nacionalistas ou rexionalistas do estado, que exercen como factor de lexitimación ou estabilidade do sistema. A nosa función debe ser xusto a totalmente oposta.

A chave das batallas que virán é entendermos que loitamos contra un rexime e non só contra un goberno. De feito, as mudanzas de goberno poden ser  plenamente funcionais para o mantemento do substancial: a unidade do Estado e os privilexios da oligarquía española. Fronte a iso, o noso deber é seguir organizadas e non dar tregua na loita por recuperar o poder para o noso pobo, a nosa soberanía.

Comparte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram

As últimas entradas

Arredista en papel nº21

Data: xullo de 2021 Esta novo número do ‘Arredista!’, ademais de cumprir co habitual número que lanzamos o Día da Patria, supón o décimo aniversario na súa edición ininterrompida desde aquel primeiro número en xullo de 2009. Nesta andaina a

Arredista en papel nº20

Data: xullo de 2018 Van xa vinte números desde que, en 2009, decidimos criar a revista Arredista! como espazo de comunicación do Movemento Galego ao Socialismo. Nas súas follas, que foron saíndo cumpridamente a cada Primeiro de Maio e a

Arredista en papel nº19

Data: maio de 2018 Hai un mundo onde, hoxe — mentres les este editorial —, habería unha nova república a nacer aos pés do Mediterráneo. Nese mundo, as persoas non son encarceradas por defenderen a soberanía dos seus países, nen

Arredista en papel nº18

Data: xullo de 2017 Neste novo Día da Patria o noso país continúa sumido nas consecuencias da crise, a pesar da propaganda dos gobernos galego e estatal sobre unha suposta recuperación. Analizamos, pois, de forma demorada, os pasos que desde